Dlaczego ważne są całkowite plany leczenia w stomatologii (rekonstrukcje uzębienia)?

Czym jest rekonstrukcja uzębienia?

Rekonstrukcja to inaczej mówiąc, odtworzenie pojedynczego lub kilku zębów, i przywrócenie prawidłowego zgryzu, jego wyglądu i funkcji.
Układając plan leczenia, specjalista bierze pod uwagę wszystkie aspekty – zdrowotne i estetyczne. Ortodoncja, protetyka i implanty, a wcześniej usunięcie próchnicy i przeleczenie zębów kanałowo, muszą „grać w jednym zespole“. razem, dla zdrowia i urody zębów.
Uzębienie to złożony system, gdzie każdy element jest ze sobą powiązany: schorzenie w jednym miejscu może przyczynić się do zaistnienia nowych w innym miejscu lub w całym układzie. Tym samym wyleczeniem zębów można określać stan przywrócenia ich pełnej sprawności. Dlatego rekonstruuje się nie tylko pojedyncze zęby, ale całe uzębienie.

Leczenie próchnicy i leczenie kanałowe - to podstawa!

Wyleczenie zębów to proces złożony i wieloetapowy. Gdy dopada nas nieznośny ból, pojawiają się poważne problemy utrudniające nam użytkowanie zębów, a nawet poważniejsze powikłania, może okazać się, że zęby trzeba leczyć kanałowo, a niekiedy też usunąć. Eliminacja problemu bólu to wyeliminowanie niebezpieczeństwa nawrotu lub pojawienia się innych niepożądanych następstw. Leczenie kanałowe zęba (tzw. leczenie endodontyczne) niekoniecznie oznacza, że nie będzie on w przyszłości powodować nowych problemów. Próchnica nawet wyleczona spowodowała już osłabienie naszego zęba. W grę wchodzi też stan całego uzębienia, kontakt między poszczególnymi zębami.

Całościowa rekonstrukcja uzębienia

Rekonstrukcja uzębienia to spojrzenie całościowe. Ochrona naszych naturalnych zębów, które powinniśmy starać się zachować jak najdłużej, gdyż nic w pełni nie może nam ich zastąpić.
Jakie są najważniejsze zadania rekonstrukcji? Przede wszystkim walka z próchnicą, co należy rozumieć jako walkę z chorobą, ale też zabezpieczenie zęba, zaplombowanie czy zastosowanie wypełnień. Odbudowuje się też te zęby, które uległy złamaniu, uszkodzeniu mechanicznemu, ukruszeniu czy starciu.

Proteza czy implant?

Jeśli już dojdzie do usunięcia zęba, to nie należy zwlekać i miejsce po naturalnym zębie powinniśmy zastąpić jego zamiennikiem: trwałym, estetycznym i funkcjonalnym – czyli implantem. Rekonstrukcja to też zastosowanie protez, które mogą zastąpić nie pojedyncze zęby, lecz całe uzębienie. Dlaczego to takie ważne? Stan naszego uzębienia to nie tylko sprawa tego, co mieści się w jamie ustnej; braki w uzębieniu, a nawet całkowita utrata zębów wpływa na wygląd całej twarzy. Puste miejsce po usuniętym zębie naraża dość mocno pozostałe zęby na niepożądane przesunięcia. Powoduje zmiany nacisków podczas gryzienia i przesuwania jedzenia. Krótko mówiąc, brak jednego czy dwóch zębów w szczęce lub żuchwie prowadzi do następstw niszczących kolejne zęby! Co ciekawe, braki zębów w dłuższym czasie sprawiają, że zanika kość (opada, obsuwa się), w której tkwił wcześniej usunięty ząb. Im później zostanie wykonana odbudowa utraconego zęba, przykładowo w formie implantu, tym gorzej dla tzw. warunków kostnych. Gdy czekamy, odsuwamy wizyty w czasie, może okazać się, że oprócz założenia implantu z koroną, niezbędne będą zabiegi regeneracyjne i rekonstrukcyjne kości. Dlaczego?? Ponieważ organizm będzie musiał odbudować to, co zaniknęło z czasem, aby uzyskać niemal identyczne podłoże (miejsce) dla implantu.

Nierówny zgryz. Ortodoncja

Nierówny zgryz to nie tylko sprawa estetyki, to też potencjalna przyczyna niebezpiecznych powikłań.
Rekonstrukcja uzębienia to dbałość o proste i równe zęby. O trwałości osiągniętych efektów: zęby niesforne, wychodzące przed szereg, krzywe, zachodzące jeden na drugi, nierówne to potencjalne źródło nowych stomatologicznych kłopotów.

Higiena. Stała estetyka zębów

Higienizacja? Profilaktyka? Tak! Zabezpieczenie zębów, stałe wizyty higienizacyjne w Klinice, to nawyk zapewniający ochronę i wczesne wykrywanie zmian w jamie ustnej. Po rekonstrukcji zębów zalecamy regularne odwiedzanie dentysty i higienistki.
Higienizacja nie tylko przyczynia się do oczyszczenia zębów z kamienia, brzydkich nalotów (po kawie, papierosach czy herbacie), ale i przywraca ich biel. To również zabezpieczenie, ochrona i wzmocnienie zębów, tych prawdziwych oraz naszych „trzecich zębów“ – implantów czy koron i protez. Zabiegi te pozwolą zminimalizować ryzyko powstania nowych ubytków próchnicowych, sprawią że wykonane rekonstrukcje będą jeszcze trwalsze, a my poczujemy się świeżo.

Sed ut perspiclatis unde olnis iste errorbe ccusantium lorem ipsum dolor